Ons aanbod

1. LearnToLearn

LearnToLearn toont de kracht om te leren studeren! LearnToLearn is de ideale set om te starten met LEGO Education in de klas. Als leerkracht zet je de leerlingen aan het werk met de zeer herkenbare LEGO- onderdelen. Alle activiteiten in het gratis curriculum pack zijn volledig uitgewerkt en bevatten thema's als taal, wiskunde, wetenschap, sociale studies, ontwerp en techniek. Leer kinderen netjes op te ruimen. Laat ze de Mr. Learnie bouwen. Je kan vervolgens de onderdelen opbergen in de meegeleverde hersluitbare zakjes. Vanaf 5 jaar

2. StoryStarter

Als leerkracht weet u hoe lastig het kan zijn om enthousiasme en motivatie voor lezen en schrijven bij uw leerlingen te kweken. Storystarter is een bouw-en softwarepakket dat leerlingen in staat stelt om samen te werken en zelfgeschreven verhalen te bedenken en te produceren. Met behulp van bouwplaten, stenen en speciale elementen kunnen leerlingen hun verhaal scène voor scène opbouwen en hun ideeën tot leven brengen. Als ze klaar zijn, kunnen ze de Software Visualizer gebruiken om hun eigen verhaal in uiteenlopende visuele stijlen te schrijven en daarin beelden van de door hen gemaakte scènes te importeren. Vanaf 6 jaar

3. WeDO 2.0

WeDO 2.0 is een fantastische, eenvoudig te gebruiken tool die leerlingen in staat stelt om te leren, te bouwen en dan de modellen via programmatiesoftware tot leven te brengen . WeDo 2.0 is de eigentijdse bouwset waarmee kinderen de wetenschap kunnen ontdekken. Met de veelzijdigheid van LEGO-stenen en de programmeermogelijkheden van digitale technologie worden leerlingen aangemoedigd om de grenzen van creativiteit te verleggen, te onderzoeken, innovatief te ontwerpen en hun ideeën te delen. Vanaf 7 jaar

4. Mindstorms EV3

Studenten kunnen bouwen, programmeren en hun oplossingen testen gebaseerd op levensechte robottechnologie. Wat kan je leren: ontwerpen en bouwen van programmeerbare robots met behulp van motoren, sensoren, tandwielen, wielen, assen en andere technische componenten. Experimenteren met data logging, bekijken van de parameters in tijdsverloop. Begrijpen en interpreteren van 2D tekeningen om 3D modellen te maken. Bouwen, testen en oplossen van problemen om de prestaties van de robot te verbeteren. Verwerven van praktische ervaring met behulp van wiskundige concepten zoals het inschatten en meten van afstand, tijd, snelheid,… Vanaf 10 jaar

5. SPIKE Prime

LEGO® Education SPIKE™ Prime is dé tool waarmee leerlingen tussen de 12 en 14 kunnen leren programmeren met STEAM. SPIKE Prime is een combinatie van LEGO bouwelementen, gebruiksvriendelijke hardware en een intuïtieve, op Scratch gebaseerde programmeertaal. Dankzij SPIKE Prime doen leerlingen, de broodnodige 21 eeuwse vaardigheden op, waardoor ze tot innovatieve geesten kunnen uitgroeien. Vanaf 10 jaar